Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu

fundacja rozwojuMiesiąc listopad upłynął uczniom klasy VI pod hasłem zgłębiania wiedzy na temat historii naszego miasta. W ramach projektu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Ośrodek Regionalny w Zielonej Górze uczniowie zaplanowali i zorganizowali inicjatywę lokalną.

Działania polegały na opracowaniu ulotki-przewodnika dla turystów i mieszkańców Żagania, którzy chcieliby w ciekawy i nietypowy sposób odkrywać zabytki naszego miasta.

Prace nad projektem rozłożone były na kilka etapów. Uczniowie korzystając z map miasta i licznych publikacji na temat Żagania zaplanowali trasę spaceru. Następnie zorganizowana została dla uczniów wycieczka z przewodnikiem – znawcą historii naszego miasta p. Marianem Ryszardem Świątkiem. Podczas wyprawy uczniowie przemierzyli wyznaczoną przez siebie trasę i poznali historię wybranych zabytków Żagania. W kolejnym etapie uczniowie układali rymowanki opisujące trasę spaceru, wśród nich ukryli hasła, które należy odkryć. Zaprojektowany przewodnik doskonale wpisuje się w ideę questingu, który jest formą gry terenowej i staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Gotowy przewodnik uczniowie opatrzyli samodzielnie wykonanymi szkicami niektórych zabytków Żagania.

Na dzień 28 listopada 2015 uczniowie zaplanowali akcję, której celem jest promocja przewodnika wśród mieszkańców i turystów. W godzinach 10:00 – 11:00 na żagańskim deptaku uczniowie będą rozdawać przechodniom przewodniki i opowiadać o realizowanym projekcie.

CAM00010 CAM00013 CAM00018 CAM00019 CAM00022 CAM00026 CAM00029 CAM00037 CAM00039 CAM00042 CAM00048 CAM00055

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: