Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu

„Tworzenie warunków…” – projekt edukacyjny

Od września 2016r. w pięciu żagańskich podstawówkach rozpoczął się projekt „Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu w szkołach podstawowych w Żaganiu”, który skierowany jest do uczniów klas IV-VI w szkołach PSP nr 2,3,4,5,7

Projekt polega na stworzeniu warunków dla nauczania przyrody i matematyki, opartych na metodzie eksperymentu i obejmuje m.in. wyposażenie 5 szkolnych pracowni szkolnych w narzędzia do eksperymentalnego nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, w tym stworzenie jednej MIĘDZYSZKOLNEJ PRACOWNI PRZYRODNICZEJ na potrzeby eksperymentalnej „GIEŁDY POMYSŁÓW I DOŚWIADCZEŃ”, która jest zlokalizowana w PSP 7.

Projekt ma kształtować i rozwijać kompetencje u 192 uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki poprzez realizację dodatkowych zajęć opartych na metodzie eksperymentu: „BADACZE PRZYRODY” i „TROPICIELE MATEMATYCZNYCH ZAGADEK”.

Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów ze względu na jego innowacyjne podejście do przekazywania wiedzy – nie są to zajęcia oparte na wykładzie nauczyciela, ale na samodzielnej pracy uczniów. Mają oni szansę sami przeprowadzić doświadczenia, eksperymenty, wyciągnąć wnioski a wszystko przy użyciu sprzętu, który został kupiony z udziałem współfinansowania ze środków Unii Europejskiej. Taka forma prowadzenia zajęć dodatkowych powoduje, że uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach, stają się kreatywni i ciekawi odkrywania nowych zagadnień. Praca z nowoczesnym sprzętem daje im dużo radości i pozwala poczuć się jak prawdziwy odkrywca. Oby tak dalej!

W ramach projektu wsparcie otrzymali również nauczyciele. Polegało ono na doskonaleniu umiejętności i kompetencji zawodowych 15 nauczycieli poprzez udział w szkoleniach pod hasłem „KREATYWNY NAUCZYCIEL”.

Projekt jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w części współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

logotypy

%d blogerów lubi to: